Услед критике јавности и медија: Градски парк у Чачку понеће име Соње Савић

2

Соња Савић

„Славна српска глумица Соња Савић није добила улицу у свом родном граду Чачку, али ће зато градски парк код Железничке станице бити назван по њој“, рекла је за Радио слободна Европа (РСЕ) Милица Дачић, заменица градоначелника Чачка.

Након критике медија и јавности што ниједна од 68 чачанских улица које ће ускоро бити преименоване неће понети име познате глумице због „начина живота који је водила“, овај потез се тумачи као исправљање пропуста.

„Став града Чачка, односно Градске управе је да мали парк код Железничке станице понесе име наше познате и признате глумице Соње Савић, која је име Чачка, града у којем је рођена, ширила по простору бивше Југославије. Сматрамо да други по величини градски парк заслужује да понесе име Соње Савић. То је заправо разлог. Нема никаквог уплитања приватног живота, поготово код људи који су се бавили уметношћу и код којих је потпуно одвојен јавни и приватни живот“, изјавила је Дачић за РСЕ.

Надлежни у локалној самоуправи нису, међутим, могли да прецизирају када ће ова иницијатива званично бити реализована.

ПОДРЖИТЕ НЕЗАВИСНО НОВИНАРСТВО
Помозите рад Васељенске према својим могућностима:
5 €10 €20 €30 €50 €100 €PayPal
Заједничким снагама против цензуре и медијског мрака!

Претходно су поједини медији пренели да Kомисија за одређивање назива улица у Чачку није усвојила предлог да једна од улица у овом граду добије име по Соњи Савић. У одговору Kомисије као разлог је, како је пренела ТВ Н1, наведено то да предлог није имао потребну већину.

„Једно од објашњења је било да када би Соња Савић добила улицу, то не би била добра порука младима због начина на који је живела“, рекла је за Н1 одборница у Скупштини Чачка из опозиционе Народне странке Виолета Марковић.

Прочитајте још:  Тело младића пронађено на ауто-путу код Чачка, два сата касније откривен и његов аутомобил

Kустос Галерије „Надежда Петровић“ Предраг Живковић, који годинама брине о уметничкој заоставштини хероине југословенског филма, нада се да ће градска власт одржати реч и парк код Железничке станице, препознатљиви градски топоним, назвати по Соњи Савић.

„Заиста ми је драго да ће један градски локалитет, а посебно тај парк у чијој близини је Соња и одрасла, понети њено име. Додао бих и да би било лепо да се реализује и онај други део предлога подносиоца иницијативе за улицу Соње Савић, односно да се постави скулптура ‘Она хода сама кроз град’, која би била дело чачанских аутора. То би заиста била сјајна ствар и Чачак би се на прави начин одужио делу Соње Савић“, наводи Живковић.

Соња Савић умрла је у септембру 2008. у 47 години. Била је позната на простору читаве бивше Југославије по низу филмских улога у филмовима „Давитељ против давитеља“, „Уна“, „Чавке“, „Шећерна водица“, „Балкански шпијун“, „Kако је пропао рокенрол“, „Ми нисмо анђели“ и многи други.

За више вести из Србије и света на ове и сличне теме, придружите нам се на Фејсбуку, Твитеру, Инстаграму, Вајберу, Телеграму, Вконтакту, Вотсапу и Јутјубу.

Будите први који ћете сазнати најновије вести са Васељенске!

СВЕ НАЈНОВИЈЕ ВЕСТИ НА ТЕЛЕГРАМ КАНАЛУ

2 утиска на “Услед критике јавности и медија: Градски парк у Чачку понеће име Соње Савић

1. Глупости!!! Не могу да верујем да ниједан град у Србији, са све Чачком, нема заслуженије људе по којима би се назвале улице и паркови. Има ту доста бораца који су дали животе и крварили за Србију само у ратовима 90-тих. Али једну земљу свакако не одликују само ратници, него и култура и они што се баве њом. И што се тиче уметника, није проблем Савићкин приватни живот па ни то што јој је занимање глума, јер и Тома Здравковић има споменик у Лесковцу (заслужено), али једно је Томин животни опус а друго Соњин! По чему је она задужила Србију!? Још мање од Србије је задужила родни Чачак. Шта сад, што се дружила са Маги и Младеновићем из ЕКВ, треба да има улицу и парк са све спомеником који носи назив по стиху песме од ЕКВ. Исту ту Маги из ЕКВ су заборавили сви њени такозвани пријатељи још док је била жива, не због зависности, него зато што је била тешко болесна и без крова над главом. Пропали музичар Фирчи је снимао телефонске разговоре са њом без њеног знања и после то објавио у обрадама ЕКВ песама. А да је којим случајем Маги жива, другосрбијанци би је разапели због “националистичких” изјава које је давала крајем 90-тих. Вероватно ће споменик добити и Шабан Шаулић, чијој породици ће грађани Србије плаћати позамашну пензију до краја живота, иако његова удовица може да живи само од лове које добије од Јутјуба, а кад томе додамо још ауторска права у Сбији, може да живи ко бубрег у лоју. Али осим тога примаће и Аустријску пензију, јер је Шабан уплаћивао радни стаж. И сад то није доста, него ће јој давати и грађани Србије пензију. Државну пензију добијају и љиге од уметника попут Мирослава Илића, опет не знам по ком основу! Свашта!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *