Танјуг прећутао да је држава платила за похвални текст јер то не сматра „кључним“

(Фото: Пиксибај)

Након текста Раскрикавања „Фајненшл Тајмс није рекао да Србија муњевито иде напред“, у коме смо доказали да су похвални текст о српској економији медији предвођени Тањугом погрешно приписали ФТ као и да је он плаћен, Танјуг је саопштио да је то тачно, али да то нису навели јер им није било кључно. Оптужујући Раскрикавање да не зна како се тачно зове магазин који је објавио извештај, Танјуг је направио нову грешку: тврде да је извештај објавио „ФД Интеллигенце“, иако тако нешто и не постоји. Танјуг је навео да их Раскрикавање „тужака, прећуткује чињенице и, успут, показује незнање“ због навода које смо изнели у тексту „Фајненшл Тајмс није рекао да Србија муњевито иде напред“.

У том тексту Раскрикавање је доказало да су похвални извештај о српској економији и Синиши Малом домаћи медији предвођени Тањугом погрешно приписали британском листу – извештај је објавио ФДИ магазин, публикација коју објављује иста фирма али која није исто што и ФТ, али још важније је што се ради о плаћеном садржају: његову израду су платили Министарство финансија Србије, Привредна комора и неколико локалних самоуправа.

Ниједан од домаћих медија, а пре свега Танјуг чији су извештај многи пренели, није написао да је овај извештај спонзорисан.



Ова новинска агенција у одговору Раскрикавању то и признаје али наводи да им то и није било нарочито битно:

„Нисмо навели јер смо се руководили „дисклејмером“ који је уз извештај објавио ФДИ, а у којем је истакнуто да су текстови и уређивање независно дело ФДИ, што је за Тањуг са професионалног аспекта било кључно“, навео је Тањуг.

Осим што су признали да нису сматрали битном чињеницу да је рекламу о српској економији финансирала управо држава Србија, Тањуг нетачно наводи да Раскрикавање и не зна како се зове магазин који је објавио поменути извештај.

„Извештај није објавио ФД Инвестмент, како тврде, већ ФД Интеллигенце“, пише ова агенција.

Ово, међутим, није тачно: Раскрикавање нигде није навело да се магазин зове ФД Инвестмент, већ да се зове ФДИ Магазине. Једино место где се спомиње „инвестмент“ јесте у појашњењу од чега је заправо скраћеница ФДИ – Фореигн Дирецт Инвестмент (стране директне инвестиције) што је и основна тема којом се бави овај часопис намењен пре свега инвеститорима и менаџерима.

Оптужујући Раскрикавање да је погрешило, управо Танјуг прави још једну грешку: извештај није објавио „ФД Интеллигенце“, нити тако нешто постоји.



Цели извештај на шест страна у који је Раскрикавање имало увид објавио је ФДИ Магазине (штампано издање), док је на њиховом сајту ФДИ Интеллигенце (не ФД Интеллигенце) објављена скраћена верзија тог извештаја, и то дан након што је цео извештај објављен у штампи. Раскрикавање се бавило управо извештајем из ФДИ магазина који није бесплатно доступан широј публици на интернету.

Током рада на тексту (13. и 14. фебруар), новинарка Раскрикавања је била у контакту са уредницом и новинаром сајта ФДИ Интеллигенце (фдиинтелигенце.цом) којима је послато неколико мејлова са питањима о овом случају. Слање новинарских питања Тањуг, међутим, назива „тужакањем“.

Агенција наводи и да су истог дана исправили текст и навели да поменуте тврдње заправо износи ФДИ Интеллигенце (који и даље неисправно називају ФД Интеллигенце). Замерају Раскрикавању да је ту чињеницу „прећутало“.

Иако је, међутим, Тањуг ту исправку у међувремену додао у текст (након што су га преузели бројни медији), нетачна информација је и даље остала у наслову, тако да на њиховом сајту и даље стоји „Фајненшл Тајмс: Србија муњевито иде напред“.

Осим тога, агенција нигде није објавила напомену о томе да је текст накнадно мењан, нити извињење читаоцима. Дезинформација која је потекла од њих је већ преплавила домаће медије, па се тако неисправљена верзија и даље налази на сајтовима попут сајта Политике, Алоа, Телеграфа, Блица…



Подсетимо, Раскрикавање је објавило да је нетачно да нас је Фајненшл Тајмс нахвалио речима да економски муњевито идемо напред, иако је то била главна вест у Србији. Реч је о извештају о економији у Србији који је објавио ФДИ Магазине, часопис који објављује ФТ Гроуп (групација у оквиру послује и Фајненшл Тајмс, али те две редакције су одвојене).

Осим тога, поменути извештај је заправо платила држава Србија, али новинар који је на њему радио тврди да то ни на који начин није утицало на веома позитиван тон којим се представља стање у домаћој економији.

Из редакције ФДИ Магазина су децидирано рекли да они нису исто што и Фајненшл Тајмс, те да разматрају да предузму правне мере према онима који су њихов текст приписали ФТ-у, што је нарочито испровоцирало Тањуг.

Ово, међутим, није први пут да је ова агенција погрешно информисала јавност приписујући ФТ-у извештај другог магазина. Наиме, у августу 2019. су написали да ФТ тврди да је Србија лидер у страним директним инвестицијама, иако је то објавио ФДИ.

Реч је о магазину намењеном првенствено менаџерима и инвеститорима, а који објављује вести, истраживања и анализе о страним инвестицијама. Баве се, међутим, и рекламирањем одређених локација за улагање – како сами наводе на свом сајту ФДИ Интеллигенце, помажу „агенцијама које промовишу инвестирање, организацијама за економски развој и другим владиним телима да привуку инвестиције“.

Иначе, Танјуг је и раније напао Раскрикавање оптуживши портал за фалсификовање.



Марија Вучић / Раскринкавање

Постави одговор

молимо унесите свој коментар!
овде унесите своје име

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.