Ко ову драму режира: Пет телевизија извештава о Вучићу као по команди

Ко ову драму режира: Пет телевизија извештава о Вучићу као по команди

Foto: TANJUG/ JADRANKA ILIC

Мониторинг Бироа за друштвена истраживања од децембра 2020. до новембра 2021. године показује да у дневницима пет телевизија са националном покривеношћу постоји невероватна усклађеност што се тиче извештавања о председнику државе Александру Вучићу.

Простим речима речено, као да са једног места стижу наредбе – сад извештавај позитивно, сад неутрално.

Довољан је само летимичан поглед на табелу мониторинга БИРОДИ па да буде јасно о чему се ради.

Тако се, на пример, од децембра 2020. до маја 2021. године у централним информативним емисијама о председнику Србије Александру Вучићу извештавало препозитивно, у маниру рекламног садржаја. Проценти позитивно представљеног Александра Вучића крећу се од 88,4 до 99,6 у Дневницима телевизија РТС, Пинк, Хепи, Прва и Б92.



Узмимо за пример месец април, где је представљање председника у позитивном тону изгледало овако:

РТС 96 одсто, Пинк 99,6, Хепи 94,1, Прва 93,2 и Б92 96,4 процената.

Затим у мају и јуну долази готово линеарлно долази до спуштања процената позитиввних извештаја у централним информативним емисија поменутих телевизија.



Извор: БИРОДИ
Извор: БИРОДИ

Тако у мају ствари изгледају овако:

РТС 14,8 одсто, Пинк 49,7, Хепи 45,1, Прва 29,3 и Б92 21,6 процената.

А онда се у септембру, када су годишњи одмори завршени, машина опет захуктава и имамо следеће бројке:

РТС 86,7 одсто, Пинк 94,6, Хепи 89, Прва 91,7 и Б92 77,3.

Извршни директор БИРОДИ Зоран Гавриловић за Нова.рс каже да се из ових података може закључити да о председнику у Дневницима извештавају као по команди.



„Подаци о позитивном представљању председника републике посматрани од децембра 2020. до новембра 2021, са изузетком јула и августа, говоре да постоји истоветно представљање председника Републике у дневницима на пет телевизија са националним покривањем у истим месецима.

„Прво имамо извештавање где је присутан висок ниво промоције председника Вучића у дневницма на свих пет телевизија са националним покривањем (децембар 2020.- април 2021.), затим период ниске промоције на истим телевизијама у дневницима у истом периоду (мај и јун 2021.) и на крају поново висок ниво промотивног извештавања у свих пет дневника на пет националних телевизија (септембар – новембар 2021.) и то све у истим месецима“, каже Гавриловић.

Према овој анализи, додаје он, имамо доказ да пет телевизија са националним покривањем имају једну уређивачку политику када је у питању извештавање о председнику Републике.



„На начин као да неко командује како ће се о председнику извештавати у дневницима. На потезу је РЕМ који има надлежност и обавезу као врховна власт у области електронских медфија, а према Закону о електронским медијиа (члан 22, став 22) да „кроз унапређење уређивачке независности и аутономије пружалаца медијских услуга“ обезбеди потпуно, правовремено, истинито и објективно информисање које гарантује Устав Републике Србије у члану 51, али и Закон о јавним медијским сервисима (члан 7), Закон о електронским медијима (члан 47, став 1) и Правилник о заштити људских права у области пружања медијских услуга (чланови 5, 7 и 8), наводи Гавриловић и закључује:

„Налаз до којег је БИРОДИ дошао говори да постоји механизам (ауто)цензуре на нивоу пет телевизија са националним покривањем и да ће утакмица за нове фрекренције ту својеврсну заробљеност не само ових телевизија повећати. За интегритет изборног процеса и нашу републику је опако то што ће та „додела фреквенција“ бити управо у изборној години“.

Нова.рс

За више вести из Србије и света на ове и сличне теме, придружите нам се на Фејсбуку, Твитеру, Инстаграму, Телеграму, Вконтакту, Вотсапу и Јутјубу.

ПОДРЖИТЕ НЕЗАВИСНО НОВИНАРСТВО
Помозите рад Васељенске према својим могућностима:
5 €10 €20 €30 €50 €100 €PayPal
Заједничким снагама против цензуре и медијског мрака!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Више са интернета